תוכנית חינוך וקירוב

ימי עיון לתיכונים וישיבות גבוהות, וערבי עיון בקהילה.

ימי עיון מועברים על ידי רבני הישיבה בעניינים אקטואליים וחינוכיים המעסיקים את עולמם של בני הנוער ובחורי הישיבות. כמו כן מתקיימים מעת לעת ערבי עיון בבתי כנסת של קהילות שונות ברחבי הארץ, בהם באים רבני הישיבה ומוסרים שעורים מרתקים לבני הקהילה.

ימי עיון לרבנים.

מזה תקופה מקיימת הישיבה ימי עיון לרבנים, רמ"ים, מחנכים ומלמדים. ימי עיון אלו עוסקים בברור סגיות ציבוריות ורוחניות הקשורות בעיניני השעה והדור. בימי עיון אלו מקבלים המשתתפים מפי רבני הישיבה את המבט הרוחני העמוק על סוגיות שונות שעולות בשדה הציבורי, ומתוך מבט זה יכול כל רב לברר את הדרך הנכונה לבנות ולהוסיף אור במרחב העשיה והחינוך בו הוא מצוי. בימי עיון אלו משתתפים רבני ערים, רבני ישובים וקהילות, רמי"ם בישיבות גבוהות, ישיבות הסדר וישיבות תיכוניות ומלמדים בתלמודי תורה.

פעילות בתיכונים בתל אביב.

בוגרי הישיבה הנמנים על תלמידיו של הרב צב"י טאו, הרב יהושע צוקרמן והרב עודד וולנסקי - הקימו ארגון העוסק בחינוך לערכים ויהדות. במסגרת אירגון זה הוקמו מפעלים שונים המבאים ברכה רבה בתחומי חינוך ועשיה שונים. מפעלים אלו זוכים לאהדה והערכה רבה אצל הציבור, ומסייעים ליצירת קשר מתמיד של שיח וחינוך לערכי היהדות. פרויקט נוסף הוא מערכת שיעורים ושיחות לחיילי צה"ל.

 

קשר עם קיבוצים ביום הכיפורים ובמהלך השנה.

בכל שנה יוצאים כמאה מתלמידי הישיבה לקיים מניינים בקיבוצים ויישובים "חילוניים" ברחבי הארץ כדי לזכות את כלל ישראל בתפילת היום הקדוש במניין, ובמפגש ושיח פורה עם "בחורי ישיבה". בערב יום כיפור יוצאים אוטובוסים מרחבת הישיבה ועושים "פיזור" לקבוצות השונות, מהבקעה ועד חוף הים, ומהנגב ועד מצפון לכנרת. עם חלק מהקיבוצים והיישובים אף נוצר קשר של חברות אמת, אשר בא לידי ביטוי במשך השנה במפגשים לקראת החגים וכד' ובשעורים שניתנים על ידי התלמידים באותם קיבוצים ויישובים.

שנת שבתון לראשי ישיבות ומכינות.

רבנים רבים המשמשים כרמי"ם או כראשי ישיבה ומכינה עולים ב"שנת שבתון" שלהם לירושלים לישיבת "הר המור" ולומדים בה כתלמידים מן המניין. הרבנים מרגישים את הצורך להתמלאות רוחנית ולימודית ומוצאים לכך מענה בישיבה.

תוכנית העשרה למורים בתלמודי תורה ובבתי ספר יסודיים בהדרכת רבני הישיבה.

פעם בשבועיים מתכנסים מעל למאה מלמדים מכל רחבי הארץ ושומעים מפי הרב עודד וולנסקי והרב יעקב לבנון שיעורים בנושאי חינוך, לפי דרכו החינוכית של רבנו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל. המפגשים מאורגנים על ידי התלמוד-תורה ביישוב עלי.

 מעורבות חברתית

אם כי עיקר ענינה של הישיבה הוא עמל התורה בהתמדה ובעיון, מוצאים רבים מתלמידי הישיבה זמן במינון הנכון להתנדב ולתרום לקהילה, לקשיש ולחלש. זאת מתוך אהבת ישראל גדולה והרגשת ערבות הדדית עם כלל ישראל, המוטמעות בנפש התלמיד בדרכה החינוכית של הישיבה.

לאורך כל השנה ובמיוחד לקראת שבתות וימים טובים יוצאים תלמידים מן הישיבה למגוון "פעילויות", כגון (רשימה חלקית): תרומת דם במסגרת "זכרון מנחם" מכלל הבחורים והאברכים מתקיימת בישיבה פעם בשלשה חדשים, תורנות של תרומת טרומבוציטים לחולי סרטן בבית חולים הדסה ע"י שני בחורים בכל שבוע, השלמת מניין לקבלת שבת ולתפילות השבת באופן קבוע ב"בית אבות" נופים שבקרית יובל, קבלת שבת בשירה וריקודים עם מוגבלים ונכים ב"כפר השוודי" על ידי חבורה מן הישיבה בכל "שבת מברכים", איסוף עודפי "משלוחי מנות" ומוצרי חמץ ומסירתם ל"עזר מציון" ולילדי "זכרון מנחם", ועוד.

פרוייקט חברותות "מעיינות"

אברכים מן הישיבה הקימו תנועה בשם "מעיינות" בשאיפה להשפיע לבני השכונה ממעיינות התורה והאמונה הנובעים בין כותלי בית המדרש. התנועה עדיין בשלבי הקמה וכבר פועלות כיום עשר חברותות של אברכים עם תושבים מן השכונה, ביניהם חוזרים בתשובה וגרים. במשך כחצי שנה התקיים שעור של הרב שלמה באואר לבוגרי ישיבות הסדר בשכונה. ובע"ה עוד היד נטויה.